Yoga voor de Rug: alles wat je wilt weten over Yoga voor de Rug

Bijgewerkt: mei 4

Bij Studio Namasté geven wij les in Yoga voor de Rug. In deze blogpost leggen we je uit wat deze vorm van yoga precies inhoudt en wat je mag verwachten wanneer je bij onze yogastudio Yoga voor de Rug les komt volgen.


Wat is Yoga voor de Rug?

Deze vorm van yoga is gericht op het versterken en versoepelen van de rug. Er wordt gebruik gemaakt van een rol of strip om de rug en schouders vrij en soepel te maken. Yoga voor de rug-lessen helpen bij lichamelijke klachten die te maken hebben met de wervelkolom, zoals rugpijn, nekpijn, pijn in de schouders, hernia, ischias, bekkenklachten en klachten die uitstralen in de armen en benen.


Daarnaast helpt deze vorm van yoga bij stressgerelateerde klachten zoals ademhalingsstoornissen, hyperventilatie, vermoeidheid en burn-out. Het helpt ook (preventief) bij het verbeteren van de houding.


Voor deze vorm van yoga – eigenlijk geen enkele – hoef je niet flexibel te zijn. Hoe vaker je yoga beoefend, hoe sterker en soepeler je wordt. Je zult ook merken dat je met regelmatig beoefenen van yoga meer energie krijgt en je beter kunt concentreren.


Wat ga je doen tijdens een Yogales voor de rug?

Tijdens een Yogales voor de Rug bij Studio Namasté ga je aan de slag met je rug en wervelkolom. Er worden houdingen ingezet vanuit de Hatha yoga, zogeheten ‘hatha asana’s’. We maken gebruik van wisselende thema’s waarbij veel aandacht is voor een goede uitvoering van de houdingen.


Wie geeft de Yogeles voor de rug bij Studio Namasté?

De Yogalessen voor de Rug worden in onze studio meestal gegeven door Natascha. Wil je meer weten over deze yogadocent? Klik dan hier voor de blogpost waarin we ons team voorstellen.


Interesse in deze yogales? Bekijk dan onze abonnementen en tarieven door hier te klikken. Eerst wat informatie over de andere lessen lezen? Klik dan hier.